INSTRUKTÖRER

Johan Lilienberg

Träningsinstruktör

Träningsbakgrund: Har tidigare sysslat med flera bollsporter men är numera såld på OCR (Obstacle Course Race), hinderbanor. Har deltagit i tio Toughest race de senaste två åren i Sverige, Oslo, Köpenhamn och London.
Crossrig by Johan: Johans pass är inriktade på hindebanetänk, t.ex. hopp på lådor, svinga sig i rep, testa sina gränser, våga utmana sig, gå lite utanför sin komfortzon. Kanske hoppar du baklänges upp på en låda? Eller våga klättra högt på repet, upp o ner i ringar – och så burpees på olika vis! Passen hjälper dig skapa trygghet i dig själv genom att flytta dina gränser framåt. Johans pass rymmer en mix av styrka och kondition, med variation där du jobbar med både olika hjälpmedel och med kroppens eget motstånd. Resultatet blir ökad greppstyrka, och såväl starkare underkropp som överkropp inklusive bålträning. Detta har du nytta av både när du bär kassar från mataffären och när du är på gymmet – för att kunna hålla kvar i repet eller orka hänga kvar i vår rig där du vill nå din första chin eller pull up!
Johans träningsmål: ”Jag tror på en allsidig träning, en kropp som är redo för vad som helst. Jag vill vakna upp varje morgon och vara frisk och stark.”
Favoritövning: Allt som handlar om att ta sig framåt med hjälp av sina händer, t.ex. i ringar eller rep, det handlar om fart och timing – och mindre styrka än du tror!

Jag vill vakna upp varje morgon och vara frisk och stark.

Margit Billesö

Träningsinstruktör & PT

Träningsbakgrund: Min intresse för träning har jag från min tid som handbollspelare och tränare. Tidigare har jag alltid haft höga mål, t.ex. när jag sprang 5 km hade jag bara ett mål och det var att förbättra min tid!

Träning med Margit: Jag är jag bra på att se din potential och jag hjälper dig att nå dina mål. På pass är det viktigt för mig att alla kan vara med och att alla har möjlighet att utvecklas. Mina kompetenser är träning med egen kroppsvikt och med fria viktar där vi aktivera flest möjlig muskler.

Margits träningsmål: Idag tränar jag för att må bra och för att kunna göra det jag vill. Träning är för mig med till att hålla balansen i livet!

Favoritträning: Jag gillar ett hårt fysik pass på gymmet och långpromenad i skogen med hunden. Båda delarna är träning.

Jag är jag bra på att se din potential
och jag hjälper dig att nå dina mål

Charlotte Broman

Träningsinstruktör

Träningsbakgrund: Har spelat fotboll i division 2, sysslat med långdistanslöpning, triathlon, militär femkamp, crossfit och yoga. En erfaren gruppträningsinstruktör med en bakgrund som yrkesofficer. “Jag älskar att träna i grupp, kombinera styrka och kondition med varierande funktionella rörelser under hög intensitet. Under intensiva och stressiga perioder får yogan ta en större plats.”

Mobilitetspass by Charlotte: Passet är ett perfekt komplement till din andra träning och det kan hjälpa alla typer av idrottsutövare, oavsett ålder, kön och förmåga. Du kommer utmanas i alla rörelseplan, både statiskt och dynamiskt på en matta med få hjälpmedel. Du kommer stretcha flera muskler och jobba med rörligheten över flera leder samtidigt. Syftet är att öka ditt rörelseomfång som minskar risken för skador, förslitningar och obalanser i kroppen. Målet är att öka din kroppsmedvetenhet och bli rörligare i dina stela områden och starkare i dina svaga. Förutom positiva effekter på din bindväv och senor kommer du få bättre bålstabilitet och möjlighet att utöva din idrott med ett större rörelsemönster utan att slita i muskelfästen och tappa hållning.

Charlottes träningsmål: “För mig har det handlat om att träna allsidigt och funktionellt för att kunna prestera och möta de krav som ställts på mig i min yrkesroll som officer. Förutom det så vill jag ha en välmående, stark och frisk kropp och knopp full med energi och ork!”

Favoritövning: Förutom att bli kränkt på assaultbiken gillar jag just nu ryck och stöt! Det är två övningar som utmanar mig och kräver mycket rörlighet och teknik. Det är explosiva övningar som inte bara tränar stora delar av kroppen utan även ger möjlighet att ta i maximalt och tränar förmågan i att skapa stor kraft fort.

Syftet är att öka ditt rörelseomfång som minskar risken för skador, förslitningar och obalanser i kroppen. 

Josephine Borgström

Instruktör Yoga

Josephine är utbildad sjuksköterska som de senaste åren har varit bosatt på medelhavsön Malta. Hon är även utbildad vinyasa-  & hathayoga instruktör, en 200h utbildning i Spanien. För Josephine har yogan alltid legat varmt om hjärtat. Med den stressiga vardag som många av oss lever i idag, menar Josephine att fler borde ta till sig yogans lugnande effekter och vara mer i nuet.

Josephine håller i klassisk yoga som passar både nybörjare som den mer erfarne yogisen. Klasserna fokuserar på medveten närvaro och rörelserna görs synkroniserat med andningen. Varje pass avslutas med en skön avslappning till lugn musik.

Med den stressiga vardag många lever idag är fler som borde ta till sig yogans lugnande efftekt